onsdag 19. oktober 2011

Halloween


Aller først må jeg bare få sagt at jeg er svært lite glad for at denne tradisjonen har ankommet landet. Og jeg har slettes ikke hatt noe planer om å lage noe som helst til Halloween. Men hva skjer når Tim Holtz kommer med limited edition med distress ink-puter i høstens farger!!!!!!! Hjææælpes jeg er straks i trøbbel!!!!

Disse nye fargene er helt fantastiske! Jeg er heeelt hekta allerede. Og jeg som til og med hater oransje....... Ja han Tim gjør virkelig noe med deg;) At disse putene kommer til å bli mye brukt, er jeg nå heelt sikker på.

Så jeg lot meg rive med, og før jeg visste ordet av det, hadde det blitt en tag inspirert av Halloween. Gosj a meg!! Fantastisk farge!!!! Papirene,stemplene,metallpynten,clear crackle paint og diesen jeg har brukt, er fra selveste Tim Holtz selvfølgelig. Farget med distress ink Ripe persimmon og Gathered twigs. Båndet har jeg også farget med distress ink. Har du ikke kjøpt de ennå, så løp å kjøp!!!

Men bare så det er sagt! Den 31.okt er jeg IKKE hjemme ;))


Hiver meg med på utfordringer hos:

Vintage udfordring #30: monokromatisk

Papiravisen #9: halloweenfarger

Scrap`a`long #9: høst

Papirdokkene #13: inspirert av farger

Scrapping.no: halloween

Cutie sunday #151: halloween

Ett Trykk #trykkpressa oktober: halloween

Kortgleder #oktober: høstfarger



søndag 16. oktober 2011

Criss cross kort til jul


På tide å få opp produksjonen min på julekort. Inspirert av utfordringen hos Sukkersøtt, ble det et brettekort idag. Prøvde meg på nok et crisscross-kort, da jeg synes disse blir ganske så lekre med tag forann og bak. Selvfølgelig har jeg brukt ark fra juleserien til Pion.

Sukkersøtt#141:Brettekort

fredag 14. oktober 2011

Til en liten prinsesse!


I siste liten fikk jeg med meg skisseutfordringen hos Kort o Mania. En kjempe-fin skisse, som jeg snudde bare litt på, og kom frem til dette resultatet. Det ble et kort til ei lita nyfødt prinsesse denne gangen. Håper dere ikke blir altfor lei av arkene mine..hihi..for JA jeg har MASSE Pion-ark!!! Og som ikke det var nok nå, så lanserer Pion en helt ny serie nå TIL FAR!!!! juhuuuu...gleder meg :)

Dette er skissen



Tilbake til kortet mitt, så sender jeg det selvfølgelig inn på Kort o Mania sin utfordring #48. Og tilslutt Ønsker jeg Alle som titter innom en God Helg :)

Hurra!!! Jeg vant utfordringen hos Kort o mania:)) Tusen takk jenter!

mandag 10. oktober 2011

Brettekort til fødselsdag :)


Endelig en fridag til å gjøre akkurat det jeg hadde lyst til. Så da ble det en tur på scrapperommet. Tanken var å lage kort til utfordringen inne hos scrapping.no. Men distre som jeg er, klarte jeg å lese oppgaven helt feil :p Men et flott bursdgskort ble det nå uansett :)

Her har jeg nok engang brukt de vakre arkene til Pion Design. Men nå er det de flotte blå jeg har kastet meg over. Passet kjempefint til en som har bursdag på vinteren syntes jeg. Blomster fra Magnolia og Wildorchid crafts. Blonder og charms fra ukjent "opphav". Stanset ut ramme og tag, med Spellbinders dies.

Blir med på utfordring hos

Card and scrap : #17 -embossing/distressing

søndag 9. oktober 2011

Bli med Scrapping.no


Vil oppfordre alle som er interesert i kortlaging og scrapping til å sjekke ut forumet Scrapping.no. Her kan du diskutere,få tips og råd og ikke minst finne MASSE inspirasjon til denne fantastiske hobbyen. Dette forumet var til stor hjelp da jeg var helt i startgropen. Og fortsatt må jeg daglig innom for å sjekke ut hva som skjer :) Her kan man bli med på utfordringer, eller rett og slett bare "snakke" om alt og ingenting. Nå har de også en fantastisk blog-candy, hvor premien er en merkemaskin sponset av Brother.no. Og hvem kunne ikke tenke seg en slik en :)Sjekk ut forsiden med tips og inpirasjon:)

Kort med tags!



På tide å tørke litt støv av bloggen. Her har det ikke skjedd mye på hobbyfronten på lenge(bortsett fra shopping da..men det er hysj hysj..hihi). Her har det gått i ett med oppussing av kjøkken,og mye ekstra på jobb,så da er scrappingen måtte vike.

Men nå gleder jeg meg til å få litt tid til å sette meg ned igjen. Må snart begynne å tenke på julegaver som skal lages, og ikke minst julekortene. Men aller først ble det et tagkort til et brudepar.

Sender bidraget til

Vintage udfordring - #29 vintage tagalbum

torsdag 15. september 2011

Grorudtreffet og Linda`s utfordring!


Skal du på Grorudtreffet i høst??? Da må dere hive dere med på Anita`s avskjeds-Utfording. Det eneste du skal gjøre er å lage et prosjekt, kort, layout eller altredprosjekt før treffet. Dette skal leveres til Linda, når du ankommer treffet, og du vil få tildelt et nummer. Og vips så er du med i trekningen av denne fantastiske maskinen :)

søndag 21. august 2011

Triangel-eske





Denne gangen har jeg brettet en eske formet som en gammel sukkertøypose. Har tenkt å fylle den med overraskelser til en heldig gratulant. Esken er kledd med ark fra Pion Design. Har også brukt de nydelige doily, og flourish dies fra Cherry Lynn. Ramme fra Melissa Frances, og endel crackle paint :)

Prøver meg på følgende utfordringer:

Anonyme Scrappere #26: -alterer eske el.

Sukkersøtt #133: -monokromatisk

Our Vintage Affair #august: -triangel

Nordsalten Hobbyklubb #36: -vintage

lørdag 20. august 2011

Min ønskeliste..

Utfordringsbloggen Thats just so cute feirer at det allerede har gått 2 år siden den såg dagens lys. Gratulere så mye med dagen til Camilla og alle DT-medlemmene!!

I anledning feiringen ønsker de å se ønskelistene våre:) Og det er slettes ikke noe problem for min del, for listen er ALLTID lang. Kommer meg jo aldri til bunns, siden det hele tiden dukker opp nye ting jeg "trenger"....

Jaja.. her er iallefall et lite utdrag av mine ønsker :)

Hos Andrine og Marens Landhandleri må jeg ha:

Disse superkule håndlagede "knottene" fra Magic Monday med norsk tekst. Finnes i mange farger og tekster.


Kasse fra Tim Holtz til å pynte, blir såå stilig!



Hos Hjerteboden finner jeg:

VAGABOND!!!!!!!!! Hjelpes meg...bare MÅ ha...


Har også forelsket meg helt i Magnolia Doohickeys dies. Så mange flotte! Skal aller først ha de nye Vintage Keys :)


Også ostekluten da..Må virkelig investere, da jeg aldri har fått somlet meg, og må bruke gassbind hver gang..hehe..



Og produktene fra Prima da..jeg er målløs over alt det flotte de klarer å produsere.

Skal IALLEFALL ha produktene deignet av Ingvild Bolme!!! FANTASTISK!! Klarer nesten ikke vente til de er i handelen :))))


Også disse nydelige papirene da, fra serien Printery. Ja Takk sier jeg:)



Papirplaneten forhandler bl.a de superkule stemplene fra KennyK. Og jeg digger dem :)Har fått meg ett par, men trenger noen flere kjenner jeg..


Ja dette er litt av listen min. Kunne holdt på i det uendelige er jeg redd..spellbinders,blonder,swirls,tim holtz diez...men lommeboka har hengelås, som ikke åpnes så ofte. Men man har lov å ønske seg iallefall!

GRATULERE MED DAGEN Thats just so cute :)

søndag 7. august 2011

Mer vintage :)




Idag åpnet himmelen sine sluser igjen, og regnet fosset ned. Jeg snek meg rett inn på scrapperommet, og lot husvask være husvask. Er virkelig inne i det harmoniske hjørnet nå, og satte sammen nok en gratulasjonskort i vintage stil.

Gamle boksider er brukt som bakgrunn. Disse ble svertet med distress-puter, og griset til med litt gesso. Masse blonder som jeg elsker, som også fikk litt gesso på seg rundt forbi. Tok fram Seweasy`en min, og det ble litt nål og tråd på bildet. Litt stæsj fra Tim Holtz,knapper,pebbles og selvfølgelig litt blomster.

Sender inn på følgende utfordringer:

-Nordsalten Hobbyklubb #35: dyr
-Scrapperiket #32: knapper