tirsdag 24. april 2012
Nok et konfirmantkort
-Card and scrap #30: bruk blomster
-Nordsalten hobbyklubb #52: bingo-swirls,pearls,charms
-Kort`o`mania #61 : vår
mandag 23. april 2012
Konfirmant-jente
Har laget et nytt konfirmantkort, denne gangen til en jente. Har brukt ark fra serien "Almanac" fra Prima. Blomsten er fra Dusty Attic og swirlene er dies fra Whimsey Stamps. Innsiden har jeg brukt MS-punch,dies fra Memory Box og Spellbinders.
Sender til utfordring hos:
-Scrapperiket #49: Bingo-vannrett blomster,perler,punch/dies
-Kort`o`mania #61: vår
fredag 20. april 2012
Kort i svart/hvitt

Dette var mitt bidrag til KortoMania runde 6, hvor oppgaven var kort i svart/hvitt. Jeg har brukt ark fra BoBunny, og dies fra Memorybox. Osteklut,kakeserviett, og knapper. Stempel og blomster fra KortogGodt.
Tusen takk til alle som stemte kortet mitt frem i finalen :)
torsdag 12. april 2012
Konfirmant
Da er påsken overstått, og jeg er veldig klar for våren. Da er det på sin plass med konfirmasjonskort. Så nå vil jeg vise et kort jeg har jobbet med i påsken. Etter litt inspirasjon fra flere av dere, ville jeg prøve meg på et tagkort. Det ble masse skriveplass,personlige hilsner på tag og plass til pengegave.
Det ble et guttekort, i min typiske vintage inspirerte stil og jammen har jeg ikke fått brukt litt fra vår gode venn T!m også;)
Alle ark og tags er "prinery" fra Prima. Brukt egne boksider,billetter,knapper og frimerker. Chipboard fra DustyAttic,charms fra KortogGodt,hyssing og blonder.Filmstrip fra TH. Tagsen på bildet har fått et lag cracklepaint.
Innsiden er pyntet med Prima-ark i samme serien. Lommene til tags er "kraft glassine paper" embosset med TH steampunk embossingdies, og borden er stanset ut med MS-punch. Tags er stemplet med tekst fra Unitystamps, og fått et lag med perfect pearl mist. Bakgrunnet er mursteinsstempel fra Prima som er embosset med Ranger svart embossingpulver.
Kortet holdes sammen ved hjelp av TH swivel claps.
Sender kortet med på utfordringen hos:
-Papirpikenes verden: #2 Konfirmasjon
-Scrap`a`long: #15 lag noe til gutt/herre
søndag 1. april 2012
Kort til baby



Dagens kort er et vårlig inspirert kort til en liten baby. De super-flotte arkene i "Little darlings" fra Graphic45 er jo en fryd å se på. Her har jeg kun brukt de grønne arkene. Bildet er også hentet fra et av arkene. Pyntet med blonder,osteklut,kakeserviett og blomster/blader fra Prima. Charms fra KortogGodt.
-Card&Scrap #29: bruk bånd
-Papirdokkene #24: alt er lov
-Scrapperiket #48: perler/bling
fredag 30. mars 2012
Konfirmasjonskort




Idag har jeg gravd langt ned i papirbruken, og funnet frem noen av de første arkene jeg kjøpte meg da jeg startet. Der dukket arkene "Mina venner Rosa" fra Maya Design opp. Passet perfekt til min nye bestilling på konfirmasjonskort. Greit å få brukt opp litt av de gamle arkene også :)
Ark: Maya Design
Bilde: Pion Design
Dies: Spellbinders og Memory Box
Stempel: Stempelglede
Pynt: blomst og blader fra Prima, div blonder-Seam binding og hyssing,knapper og perler
Blir med på utfordringer hos:
-Sketchy Colors #110: skisse
-Scrappekammeret #50: bruk 4 ulike bånd
søndag 25. mars 2012
Vintage herrekort







Da har jeg kommet meg hjem fra scrappetreff hos KOKOS. Det har vært en super helg, hvor jeg har blitt kjent med nye mennesker, fått masse inspirasjon,shoppet masse,fått laget litt kort,men skravlet mest og omtrent ingen søvn... :) Kort oppsumert en kjempe-fin helg!
Dette er et av kortene jeg jobbet med i helgen. Da jeg fannt de super-fine arkene fra Reminice, måtte det bare bli et vintage herrekort. Men masse lag på lag, og vintage stæsj. Stilig med detaljer dekt med cracklepaint, og litt søm på bildet. På innsiden har jeg laget en lomme til tag. Den har jeg preget Kraft glssine paper med Tim Holtz klokke embossing-dies. Skrivefeltet er stanset ut med Spellbinders.
Sender kortet mitt til utfordringer hos:
-Papirdokkene:#24-alt er lov
-Scrapperiket:#bonusutfordring-bursdag
-Nordsalten hobbyklubb:#50-maskulint
-Kort o mania:#59-gutta boyz
-Card&Scrap:#28-sying/søm
søndag 18. mars 2012
Bursdagskort

I går var jeg på koselig scrappe-treff i Hokksund, sammen med 12 hyggelige damer. Dette var det første treffet, men alle var enige i at dette må gjentas til høsten. Så skulle du være intressert, er det bare å følge med på http://www.skrap-plassen.blogspot.com/
Selv om produksjonen på lørdag var litt laber, Så vil jeg vise dere et av kortene jeg fikk laget på treffet.
Sender det på utfordring hos:
-Scrapperiket #47: craft
-Card&Scrap #28:søm
fredag 16. mars 2012
Påskekort

Dette er mitt bidrag til den første utfordringen i vårens KOM på scrapping.no. Oppgaven var gul. Dermed ble det et påskekort fra meg. Avstemmingen var nervepirrende, og finaleplassen min glapp med få stemmer. Men fryktelig spennende og gøy var det uannsett :) Takk for alle stemmene jeg fikk!
Kurs Veskekort!

Tirsdag 19.mars har vi kurs i veskekort på Pusleriet! Nå kan du lære å lage et annerledes kort ved hjelp av brette-teknikk. Vi skal brette slik at selve kortet blir formet til en liten veske. Dette er et flott kort, som passer supert til konfirmanten, en liten jente eller for deg som vil imponere på gavebordet. Vesken er også super som innpakkning til en liten gave.
Sted: Pusleriet på Tuvensenteret
Dato: tirsd 19.mars
Kl: 20-22
Pris: 300kr
Ta med: saks,lim,linjal,blyant,skjærebrett. Ta også med bretteverktøy som f.eks scorebord,bonefolder eller skjærebrett med pregekniv. (NB:om du ikke har noe av dette vil du få mulighet til å låne dette)
Abonner på:
Innlegg (Atom)





