mandag 23. juli 2012

I.Bolme feirer

En inspirerende scrapper jeg elsker å følge er Ingvild Bolme. Det fantastike denne dama tryller fram er en fryd for øyet, og jeg kan studere LO`ene i evigheter.Ikke nok med det: Sjekk ut "junkyard findings" ;den siste kolleksjonen hun har designet for Prima!!! Som disse super-stilige lyspærene!! Got to have it ALL!!!


Fantastiske Ingvild Bolme feirer nå sitt nye blogg-design, med ett "fjell" av Prima-produkter til en heldig følger. Ohh..lykke for den som vinner dette :)


mandag 18. juni 2012

Bryllupskort med Maja Design





Min nye favoritt er de nye super-flotte arkene til Maja Design. Her har jeg brukt de på et vintage bryllupskort.


-Maja Design Anno 1903, Anno 1891 og Anno 1905
-Poststempel fra KortogGodt
-Frimerkestempel fra
-Tekststempel fra WimseyStamps
-Swirl dies fra WimseyStamps
-Doily dies fra CherryLynn
-Blomster fra DustyAttic og KortogGodt
-Metallpynt fra Kuttut og KortogGodt
-Perler og blonder

Blir med på utfordringer hos:

-Scrapperiket #53: vintage
-Papirdokkene #30: la det glitre
-KortoMania #65: bryllup
-Vintage Udfordring #43:bruk stempel
-Card ans Scrap #34: bruk roser
-Scrappekammeret #55: sommer

tirsdag 5. juni 2012

DT-PiH Konfirmant





DT-bidrag til Papir i hjertet`s juni-utfordring. Denne måneden er det konfirmasjon som gjelder, så da laget jeg et konfirmantkort til en gutt.

Selve kortet er laget av kraft-kartong, som jeg har dekket med tissue-tape fra TH. Stilige tags og billetter er klippet ut fra ark fa Memorybox. Jeg har farget osteklut med Distress Stains, og har også brukt denne til å lage splætter. Bildet er fra egen beholding, ellers er alt å få kjøpt hos Papir i hjertet.

Sender til utfordring hos:

-Scrapbook sisters #86: Anything goes




mandag 4. juni 2012

DT-Papir i hjertet





Idag vil jeg vise mitt første inspirasjonsbidrag til juni-utfordringen hos Papir i hjertet. Kortet er å finne i juni-galleriet til butikken, og i bloggen til hjertelaget.

Jeg har laget et konfimantkort til en jente. Til kortet har jeg brukt ark fra min favoritt Pion Design,sammen med kraftkartong og bølgepapp. Kantene er revet og brettet for å få frem et slitt look. Jeg har så malt et tynnt lag med hvit Gesso på bølgepapp, og noteark. Har også gesso på de revne kantene, og sølet litt rundt på bildet. Tagen har fått et lag med cracklepaint.

Denne månedens utfordring hos Papir i hjertet er Konfirmasjon. Her kan du delta med både kot,LO eller altered prosjekter. Legg igjen link til ditt bidrag i kommentarfeltet. Frist for å delta er 15.juni :)



Blir med på utfordring #4 hos Papirpikenes verden hvor vi skal la oss inspirere av sommerbilde.

torsdag 17. mai 2012

Vintage Konfirmant


Jeg synes det er så morsomt å lage vintagekort til gutt. Så her kommer ennda et guttekort til en konfirmant. Som bakgrunnsark har jeg brukt Kraft glassine som jeg har embosset med embossingfolder fra Tim Holtz. Så har jeg revet et gammelt ark og revet bølgepapp. Alt er svertet med distress. Pynte så med gamle billetter og frimerker. Metall fra TH og 7gypsie.

Innsiden av kortet er gamle boksider, og bredt canvasbånd. Den ene siden er Kraft glassine, som er embosset med Tim Holtz embossingfolder. Pengelommen er laget med Pocket dies fra Tim Holtz.

Blir med på utfordring hos

-Bikuben: bruk embossingfolder

-Papirdokkene #27: andre former

-Card and scrap #32 : vintage

-Papiravisen #9: any vintage you love

onsdag 2. mai 2012

Herrekort


Her kommer et bestillingskort til en 40-åring. Bildet er skravert, da det er bursdagsbarnet.

Har endret et fargebildet til å se ut som et gammelt svart/hvitt bilde, og skrevet det ut på fotopapir. Kortet er laget med ulike ark fra Tim Holtz. Punchet kanter med MS-punch. Dies fra Tim Holtz. Har brukt dottie ann, og chipboard fra DustyAttic som bakgrunn. Kalenderen er stempel fra Tim Holtz. Tallene er Thickers, som har fått et strøk med Crackle paint.


Hiver meg med på utfordringer hos:

-Card and Scrap #31: bruk metallpynt

-VintageUdfordring #40: kort til en mann

-Scrapperiket #50: metallpynt

-Papirdokkene #25 bursdag med tall

-Cards for men #9 texture

tirsdag 1. mai 2012

DT for Papir i Hjertet !!!!!!!!

Da har vi kommet til 1.mai, og med den sol og en smak av sommer!!!! Deilig å endelig kunne kose seg i sol og varme igjen. Jeg har en nyhet å fortelle! For jeg har hatt en liten scrappe-hemmelighet de siste fjorten dagene, som jeg får lov til å røpe idag !!!!!!!!!

Jeg har nemlig kommet med på Designteamet til PAPIR I HJERTET, og har blitt endel av HJERTELAGET !!! Min første DT-stilling, så dette blir spennende og jeg gleder meg masse!


Håper mange av dere vil følge Hjertelaget og bloggen. Vi har reåpning av bloggen idag, og starter med en vår-utfordring til dere. Vi vil ganske enkelt at dere bidrar med et vårlig prosjekt. Stikk innom bloggen vår, og bli inspirert av noen av mine kolleger i teamet. Du har frist til 15.mai for å bli med :)

Vi vil hver måned ha en ny utfordring til dere, med spennende premier fra butikken vår PAPIR I HJERTET. Du finner link til Hjertelagets blogg og galleri fra butikken. Håper å se dere i bloggen, og gleder meg til å se bidragene :)

mandag 23. april 2012

Konfirmant-jente

Har laget et nytt konfirmantkort, denne gangen til en jente. Har brukt ark fra serien "Almanac" fra Prima. Blomsten er fra Dusty Attic og swirlene er dies fra Whimsey Stamps. Innsiden har jeg brukt MS-punch,dies fra Memory Box og Spellbinders. Sender til utfordring hos: -Scrapperiket #49: Bingo-vannrett blomster,perler,punch/dies -Kort`o`mania #61: vår

fredag 20. april 2012

Kort i svart/hvitt


Dette var mitt bidrag til KortoMania runde 6, hvor oppgaven var kort i svart/hvitt. Jeg har brukt ark fra BoBunny, og dies fra Memorybox. Osteklut,kakeserviett, og knapper. Stempel og blomster fra KortogGodt.

Tusen takk til alle som stemte kortet mitt frem i finalen :)