onsdag 3. oktober 2012
Kort av Maja Design
Dagens kort er laget med "vintage summer basic" fra Maja Design. Motivet er hentet fra de nye klippearkene til Pion Design. Bysten er stanset ut med dies fra TimHoltz, og dryset et lag med Distress Rock candy dry glitter, og en sløyfe av blonde.
Blir med på utfordring hos:
Papirdokkene #36:knapper
Stampartic #okt: glitter,bling,pearls
Card and scrap #40: bruk bånd/blonder
onsdag 19. september 2012
Bursdagskort
Dagens kort er et bestillingskort til en bursdagsfeiring. Her har jeg brukt vintage-arkene til Maya Design, og bokstavene er hentet fra Pion Design.
På rammen har jeg brukt den nye Distress dry glitter Rock candy fra Tim Holtz. Som gir en super-flott glittereffekt, men uten farge. Ser det tydeligere på nærbildet nedenfor :)Den blir helt klart en favoitt, selv om jeg ikke er så glad i glitter egentlig. Må prøves!
Kortet er selvfølelig pyntet med masse blonder,blomster,fjær,knapper,perler,metall og swirls :)
Sender kortet med på utfordring hos:
Nordsalten hobbyklubb #61-oppskriftfjær,knapper,glitte,blonder og metall
Sketchy colors #131-skisse
Scrappin`all over #5-bingo vannrett-metall,søm,blomster
Live and Love crafts #3-lovely lace
Joanne Sheen challenge #sweet
Papiravisen #sept-tag
lørdag 15. september 2012
Bursdagskort til en liten jente :)
Det er vel ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i Pion. Så denne gangen har jeg forvandlet Pion sin silent night og Grandma's schoolbook til et søtt kort til en liten jente som fyller 1 år.
Har pyntet med en flott gammel blonde, samt kakeserviett og knapper. Har laget en vimpelrekke ved hjelp av hyssing,knapper og alfabet fra klippeark til Pion. Bokstavene har fått et tykkt lag med glossy accent. Blomster er rester jeg hadde liggende, satt lag på lag med knapp som senter. Swirldies fra Whimsy stamp, og tagdies fra Magnolia på innsiden.
Dette er et lag på lag kort. Det er brettet i tre, og er holdt sammen ved hjelp av en knytet blonde i siden. Masse av skriveplass på innsiden.
Blir med på utfordringer hos:
Trykkpressa EtTrykk #sept: tall og lukkemekanisme
Scrapperiket #58 : blomster
Card and scrap #39:blomster
Papiravisen #sept: inneholde tag
Scrap`a`long #19: blonder-bånd
onsdag 12. september 2012
Kort til gutt
Idag vil jeg vise et kort jeg har laget med den nye serien "Craftsman" fra Prima. Disse arkene er superkule å bruke til gutt/mann. Jeg har brukt arket "Mecanic" som er i en flott orange høstfarge.
Har også brukt tannhjul,lyspære og washitape fra høstnyhetene til Prima. Pyntet med gamle billetter,filmstrip og frimerker. Boksider,dottie ann, og bølgepapp.
Blir med på utfordring hos
Papirpikenes verden #7: Høst-inspirert av farge
Cute card thursday #233: Autum gold
søndag 2. september 2012
Vintage bryllupskort
Det har blitt lenge mellom innleggene mine de siste måndene. Rett og slett for at produksjonen ikke har vært det helt store. Men nå nærmer høsten seg, så vil tro tiden strekker litt mer til fremover (får vi håpe).
Anyway så har jeg fulgt med på blogger og utfordringer, så har da fått med meg masse inspirasjon :)
Idag har jeg iallefall et bryllupskort å vise dere. Her har jeg brukt papirer fra min favoritt-produsent igjen; Pion Design. Og jammen har jeg ikke prøvd meg med symaskinen også. Pyntet med kakeserviett, og masse blonder. Blomsten har jeg laget selv med blonderester og knapp. Hjørne og swirldies fra Whimsey stamp. Perler,perlesnor og pyntebær fra Kort og Godt.
Tar med kortet mitt på utfordringer hos:
Anonyme Scrappere: #50 -knapper og bånd
Scrapperiket: #57 -glede
Papirdokkene: #34 -ferden videre
Scrap`a`long: #19 -blonder/bånd
Vintage Udfordring: #46 -love love love
Card and scrap: #38 -bruk dies
Scrappin`all over: #4 -glede
onsdag 1. august 2012
DT Papir i hjertet-søm og knapper
Sommeren er på hell, og kalenderen viser august allerede. Det betyr ny utfordring hos oss i Hjertelaget til Papir i hjertet. Denne gangen vil vi at du skal være kreativ med søm og knapper. Bare fantasien setter grenser her. Hvor mye eller lite bestemmer du. Maskinsøm,håndsøm eller tegnet søm er opp til deg. Bare vi ser søm og knapper er du med :) Så hiv deg med her innen fristen 20.august.
Mitt inspirasjonsbidrag til utfordringen er et kort til en nyfødt liten gutt eller jente. Alt av papir og papirpynt er "Babysteps" fra Simple Stories. Disse flotte arkene passer like godt til gutt som til jente. Søm rundt bilde, og pyntet med bånd og knapper. Alle disse fine arkene får du hos Papir i hjertet.
Mitt inspirasjonsbidrag til utfordringen er et kort til en nyfødt liten gutt eller jente. Alt av papir og papirpynt er "Babysteps" fra Simple Stories. Disse flotte arkene passer like godt til gutt som til jente. Søm rundt bilde, og pyntet med bånd og knapper. Alle disse fine arkene får du hos Papir i hjertet.
mandag 23. juli 2012
I.Bolme feirer
En inspirerende scrapper jeg elsker å følge er Ingvild Bolme. Det fantastike denne dama tryller fram er en fryd for øyet, og jeg kan studere LO`ene i evigheter.Ikke nok med det: Sjekk ut "junkyard findings" ;den siste kolleksjonen hun har designet for Prima!!! Som disse super-stilige lyspærene!! Got to have it ALL!!!
Fantastiske Ingvild Bolme feirer nå sitt nye blogg-design, med ett "fjell" av Prima-produkter til en heldig følger. Ohh..lykke for den som vinner dette :)
Fantastiske Ingvild Bolme feirer nå sitt nye blogg-design, med ett "fjell" av Prima-produkter til en heldig følger. Ohh..lykke for den som vinner dette :)
mandag 18. juni 2012
Bryllupskort med Maja Design


Min nye favoritt er de nye super-flotte arkene til Maja Design. Her har jeg brukt de på et vintage bryllupskort.
-Maja Design Anno 1903, Anno 1891 og Anno 1905
-Poststempel fra KortogGodt
-Frimerkestempel fra
-Tekststempel fra WimseyStamps
-Swirl dies fra WimseyStamps
-Doily dies fra CherryLynn
-Blomster fra DustyAttic og KortogGodt
-Metallpynt fra Kuttut og KortogGodt
-Perler og blonder
Blir med på utfordringer hos:
-Scrapperiket #53: vintage
-Papirdokkene #30: la det glitre
-KortoMania #65: bryllup
-Vintage Udfordring #43:bruk stempel
-Card ans Scrap #34: bruk roser
-Scrappekammeret #55: sommer
tirsdag 5. juni 2012
DT-PiH Konfirmant

DT-bidrag til Papir i hjertet`s juni-utfordring. Denne måneden er det konfirmasjon som gjelder, så da laget jeg et konfirmantkort til en gutt.
Selve kortet er laget av kraft-kartong, som jeg har dekket med tissue-tape fra TH. Stilige tags og billetter er klippet ut fra ark fa Memorybox. Jeg har farget osteklut med Distress Stains, og har også brukt denne til å lage splætter. Bildet er fra egen beholding, ellers er alt å få kjøpt hos Papir i hjertet.
Sender til utfordring hos:
-Scrapbook sisters #86: Anything goes
mandag 4. juni 2012
DT-Papir i hjertet

Idag vil jeg vise mitt første inspirasjonsbidrag til juni-utfordringen hos Papir i hjertet. Kortet er å finne i juni-galleriet til butikken, og i bloggen til hjertelaget.
Jeg har laget et konfimantkort til en jente. Til kortet har jeg brukt ark fra min favoritt Pion Design,sammen med kraftkartong og bølgepapp. Kantene er revet og brettet for å få frem et slitt look. Jeg har så malt et tynnt lag med hvit Gesso på bølgepapp, og noteark. Har også gesso på de revne kantene, og sølet litt rundt på bildet. Tagen har fått et lag med cracklepaint.
Denne månedens utfordring hos Papir i hjertet er Konfirmasjon. Her kan du delta med både kot,LO eller altered prosjekter. Legg igjen link til ditt bidrag i kommentarfeltet. Frist for å delta er 15.juni :)

Blir med på utfordring #4 hos Papirpikenes verden hvor vi skal la oss inspirere av sommerbilde.
Abonner på:
Innlegg (Atom)


















