søndag 16. desember 2012
Vintage kalender for 2013
2012 nærmer seg slutten, og jeg er forberedt med ny kalender for det nye året. Etter å ha blitt inspirert av Filharmonica sine kalendere i høst, ville jeg også lage en versjon.
Har revet i stykker en gammel bok, og brukt permen som undelag. Boken var mørk og slitt, så jeg beholdt den som den var. Har bygget opp siden med gamle boksider og kvitteringer,blonder,kakeserviett,overlay og bølgepapp. Kalenderen er fra Grapic45.
Bildet er utklippsark fra Papirpikene. Gamle frimerker. Lampe og rammer er chipboard fra DustyAticc. Årstallet er stanset ut med dies fra TimHoltz, og malt med crackle accent. Teksten er fra Chitchat-blokken til Tim Holtz. Blomsten er selvlaget av blonde og perle. Kalender skal henges opp i en "gammel" klype.
Blir med på utfordringer hos:
Nordsalten Hobbyklubb #67: -happy new....
Kort o mania #76: -anything goes
Card & Scrap #45: -lag hva du vil
Live and love crafts #6: -anything but a card
Simon says stamps challenge: -what`s your favourite; my favourite is lace ribbon
søndag 9. desember 2012
Jul Posekort
2.søndag i advent, og på tide med litt jul her på bloggen. Dagens kort er et posekort, med plass til en hilsen inne i posen.
Har brukt brun papirpose som har fått et lag med hvit gesso. Punchet bord med Martha Stewart-punch. Vinterlige blå ark fra Pion, og God Jul-remse fra Maja Design-ark. Har griset masse med crackle-paint picket fence, for å skape snø og vinterstemning.
Sender til utfordringer hos:
Anonyme Scrappere: #56-jul,alt er lov
Scrap`a`long: #22-jul
Scrappin all over: #skisse og inspirert av julesang; "let it snow"
Deep Ocean Challenge: #40-so this is christmas
Bli med på Giveaway
Sjekk ut denne flotte Giveaway`en du kan finne på bloggen til Papirplaneten! Du kan finne 40 ark av Pion Design, i tillegg til masse stæsj. Stikk innom å trekk lodd du også! Du har mulighet frem til julaften :)
lørdag 8. desember 2012
Bursdagskort til 70 årig jubilant
Har endelig fått kjøpt meg de fine vintage-arkene fra Riddersholm. Måtte teste de ut på et bursdagskort til en 70 års-jubilant. Motivet er fra de nye klippearkene fra Pion, som har fått seg en runde i symaskinen. Pyntet med mine obligatoriske blonder og kakeserviett. Tallene er chipboard jeg kom over på Etsy.
Er med på utfordring hos:
Papirdokkende: #41-søm
Brown Sugar Challenge: #19-you have me in stitches
mandag 12. november 2012
Jul posekort
Da er det på tide å gi litt lyd av seg på bloggen igjen :) Tiden har få timer i døgnet, og ukene flyr så alt for fort. Men har da hatt litt tid til kortlaging innimellom. Har jo også fått med meg Grorudtreffet, og vært på super-flotte kurs med Finnabair!! Lar meg aldri slutte å imponeres av den dama, Fantastisk!!
Siden tiden flyr av sted for meg for tiden, kan jeg meddele at julen nærmer seg med stormskritt!! Så dermed er det på tide med litt julekort. Så dagens kort er et julekort laget av en papirpose. Har brukt papirer fra den nye juleserien til Maja Design. Utklippsbilde fra Pion Design. Kanten er punchet med MarthaStewart puncher. Pyntet med gamle kakeservietter, blonder og metall. Snøkrystallene er stanset ut med dies fra TimHoltz, og embosset med Distress Rock candy.
Blir med på utfordringer hos:
Card and Scrap: #42-Julekort
Trykkpressa: #Nov-gjennbruk og jul
Live and Love Crafts: #5-Christmas
Crafts and me challenge: #108-red
Anonyme scrappere: #54-pose/sjokoladekort
onsdag 3. oktober 2012
Kort av Maja Design
Dagens kort er laget med "vintage summer basic" fra Maja Design. Motivet er hentet fra de nye klippearkene til Pion Design. Bysten er stanset ut med dies fra TimHoltz, og dryset et lag med Distress Rock candy dry glitter, og en sløyfe av blonde.
Blir med på utfordring hos:
Papirdokkene #36:knapper
Stampartic #okt: glitter,bling,pearls
Card and scrap #40: bruk bånd/blonder
onsdag 19. september 2012
Bursdagskort
Dagens kort er et bestillingskort til en bursdagsfeiring. Her har jeg brukt vintage-arkene til Maya Design, og bokstavene er hentet fra Pion Design.
På rammen har jeg brukt den nye Distress dry glitter Rock candy fra Tim Holtz. Som gir en super-flott glittereffekt, men uten farge. Ser det tydeligere på nærbildet nedenfor :)Den blir helt klart en favoitt, selv om jeg ikke er så glad i glitter egentlig. Må prøves!
Kortet er selvfølelig pyntet med masse blonder,blomster,fjær,knapper,perler,metall og swirls :)
Sender kortet med på utfordring hos:
Nordsalten hobbyklubb #61-oppskriftfjær,knapper,glitte,blonder og metall
Sketchy colors #131-skisse
Scrappin`all over #5-bingo vannrett-metall,søm,blomster
Live and Love crafts #3-lovely lace
Joanne Sheen challenge #sweet
Papiravisen #sept-tag
lørdag 15. september 2012
Bursdagskort til en liten jente :)
Det er vel ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i Pion. Så denne gangen har jeg forvandlet Pion sin silent night og Grandma's schoolbook til et søtt kort til en liten jente som fyller 1 år.
Har pyntet med en flott gammel blonde, samt kakeserviett og knapper. Har laget en vimpelrekke ved hjelp av hyssing,knapper og alfabet fra klippeark til Pion. Bokstavene har fått et tykkt lag med glossy accent. Blomster er rester jeg hadde liggende, satt lag på lag med knapp som senter. Swirldies fra Whimsy stamp, og tagdies fra Magnolia på innsiden.
Dette er et lag på lag kort. Det er brettet i tre, og er holdt sammen ved hjelp av en knytet blonde i siden. Masse av skriveplass på innsiden.
Blir med på utfordringer hos:
Trykkpressa EtTrykk #sept: tall og lukkemekanisme
Scrapperiket #58 : blomster
Card and scrap #39:blomster
Papiravisen #sept: inneholde tag
Scrap`a`long #19: blonder-bånd
onsdag 12. september 2012
Kort til gutt
Idag vil jeg vise et kort jeg har laget med den nye serien "Craftsman" fra Prima. Disse arkene er superkule å bruke til gutt/mann. Jeg har brukt arket "Mecanic" som er i en flott orange høstfarge.
Har også brukt tannhjul,lyspære og washitape fra høstnyhetene til Prima. Pyntet med gamle billetter,filmstrip og frimerker. Boksider,dottie ann, og bølgepapp.
Blir med på utfordring hos
Papirpikenes verden #7: Høst-inspirert av farge
Cute card thursday #233: Autum gold
søndag 2. september 2012
Vintage bryllupskort
Det har blitt lenge mellom innleggene mine de siste måndene. Rett og slett for at produksjonen ikke har vært det helt store. Men nå nærmer høsten seg, så vil tro tiden strekker litt mer til fremover (får vi håpe).
Anyway så har jeg fulgt med på blogger og utfordringer, så har da fått med meg masse inspirasjon :)
Idag har jeg iallefall et bryllupskort å vise dere. Her har jeg brukt papirer fra min favoritt-produsent igjen; Pion Design. Og jammen har jeg ikke prøvd meg med symaskinen også. Pyntet med kakeserviett, og masse blonder. Blomsten har jeg laget selv med blonderester og knapp. Hjørne og swirldies fra Whimsey stamp. Perler,perlesnor og pyntebær fra Kort og Godt.
Tar med kortet mitt på utfordringer hos:
Anonyme Scrappere: #50 -knapper og bånd
Scrapperiket: #57 -glede
Papirdokkene: #34 -ferden videre
Scrap`a`long: #19 -blonder/bånd
Vintage Udfordring: #46 -love love love
Card and scrap: #38 -bruk dies
Scrappin`all over: #4 -glede
Abonner på:
Innlegg (Atom)


















