fredag 1. februar 2013
GDT hos Live&Love Craft Challenge!
For noen uker sider fikk jeg en hyggelig forespørsel fra Sandra, om jeg ville være gjestedesigner for Januar-utfordringen hos Live & Love Crafts Challenge. Sandra driver en fantastisk Live % Love Crafts, en nettbutikk med scrappe-varer med hovedvekt på vintage og shabby chic, med base i England. En skikkelig godtebutikk med andre ord!!Så den slags forespørsel måtte jeg jo takke ja til :)
Januar-utfordringen er en skisse laget av DT-medlem Tina.
Man kan delta med KUN 1 bidrag, og kombinere med max 9 andre utfordringer. Vinneren får et gavekort hos Live & Love Crafts, og hvem kan vel ikke ønske seg det :) Frist for å delta er 27.Februar
Så da håper jeg at jeg ser bidrag fra dere hos Live & Love Crafts Challenge Blog. Besøk i alle fall bloggen og se hva de andre super-flinke DT-medlemmene har tryllet fram til inspirasjon. Hiv dere med :)
fredag 18. januar 2013
Vintage card for a boy
Denne gangen har jeg laget et bursdagskort til en gutt. Har brukt ark fra Riddersholm design, samt lag med bølgepapp og gamle boksider. Stanset ut tall og telefon med TimHoltz dies, og malt de med et lag med crackle accent. Pyntet med washi-tape,dottie-ann,tag farget i kaffe,metall stæsj fra Prima og Tim Holtz. Svertet det meste med distress Walnut stain, og laget splæsjer med distress stain vintage photo.
Blir med på utfordringer hos:
Vintage Udfordring #53: skisse
Live and love Craft Challenge #7: something old (distressed vintage card)
Hjerteboden #jan: bursdag og tall
Nordsalten Hobbyklubb #68: alt er lov
søndag 6. januar 2013
My Journal-book
Denne gangen har jeg prøvd meg på ting jeg ikke kan... For de av dere som kjenner meg, så vet dere at det ikke er mange LO som har blitt produsert av meg! Men nå tenkte jeg det var på tide å prøve noe nytt ;)
I høst var jeg på 3 supre kurs med min store favoritt Finnabair på Grorudtreffet. Et av kursene var journalingsider i Finnabair-stil. Et super-spennende kurs, hvor vi lærte masse spennende.
Så da jeg var så heldig at jeg fikk Dylusions Journal-book til jul, så var det bare å kjøre på. Så dette er min aller FØRSTE side i min aller FØRSTE journal hvor jeg for aller FØRSTE gang prøver meg på en Finnabair-inspirert side :)
Det var kjempe-gøy, og det var nesten så jeg hørte Finn rope; Add more..add more..!! Så gjett om jeg skal lage flere sider. Kan ikke stoppe nå!!
Jeg har brukt ark og en del stæsj fra Prima. Masse blonder og washi-tape. Sprøyet med glimmermist Black Magic, splæsjet med Distress Stains og stemplet med div stempler fra Prima.
Blir med på utfordring hos
Trykkpressa: #januar-bruk klokker
Kreativ Scrapping: #1-noe nytt (prøver ny teknikk i ny bok)
Card and Scrap: #46-metallpynt
It`s all about vintage and beauty Challenge: #34-lace dream
The Studio Challenges: #january -New beginnings(my first LO in my New Dylusions Journalbook)
Simon says stamp challenge: #New something (my first LO in my New Dylusions Journal)
lørdag 5. januar 2013
Kort til en liten jente
Kalenderen viser nå 2013, og vi har gått inn i et nytt år. Vil derfor ønske dere alle er riktig Godt Nytt År, og takke for alle hilsninger og kommentarer jeg fikk i 2012. Jeg setter stor pris på hver og en, selv om jeg ikke er like flink til å hilse tilbake hver gang :)
Starter det nye året med et kort til en liten prinsesse. Har funnet fram igjen mine aller første favorittark fra Pion Design. Tror jeg aldri blir lei disse, men nå begynner lageret å minke dessverre..
Bysten er stanset med dies fra Tim Holtz, og fått et lag med Distress Dry Glitter Rock candy. Har fått helt dilla på dette gjennomsiktige glitteret. Det gir en super-flott effekt.
Swirldies fra Whimsey Stamp. Og alle mine favoritter til et jentete kort; kakeserviett,blonder,blomster og perler :)
Blir med på utfordring hos:
Papirdokkene: #43-jente/jentete
Scrap`a`long: #23-glitter og stas
tirsdag 25. desember 2012
Veggbilde
Da er den store dagen overstått, og jeg håper dere har hatt en fin julekveld! Med det kan jeg vise en av julegavene jeg har laget, uten å ødelegge overraskelsen om mottakeren er inne her for titte ;)
En venninne ønsket seg et scrappet bilde, og dermed tenkte jeg på denne bambus-matte jeg kjøpte fra en scrappe-butikk en stund tilbake. Dermed ble det en scrappet veggdekorasjon.
Bildet har jeg laminert for at det skal holde seg fint. Fannt fram passende ark fra BoBunny. Og pyntet med blonder,kakeserviett,bånd og blomster.
Sender bildet mitt med på utfordring hos:
Papirpikene #10: julepynt/smågaver
Trykkpressa #des: inspirert av fargen orange
søndag 16. desember 2012
Vintage kalender for 2013
2012 nærmer seg slutten, og jeg er forberedt med ny kalender for det nye året. Etter å ha blitt inspirert av Filharmonica sine kalendere i høst, ville jeg også lage en versjon.
Har revet i stykker en gammel bok, og brukt permen som undelag. Boken var mørk og slitt, så jeg beholdt den som den var. Har bygget opp siden med gamle boksider og kvitteringer,blonder,kakeserviett,overlay og bølgepapp. Kalenderen er fra Grapic45.
Bildet er utklippsark fra Papirpikene. Gamle frimerker. Lampe og rammer er chipboard fra DustyAticc. Årstallet er stanset ut med dies fra TimHoltz, og malt med crackle accent. Teksten er fra Chitchat-blokken til Tim Holtz. Blomsten er selvlaget av blonde og perle. Kalender skal henges opp i en "gammel" klype.
Blir med på utfordringer hos:
Nordsalten Hobbyklubb #67: -happy new....
Kort o mania #76: -anything goes
Card & Scrap #45: -lag hva du vil
Live and love crafts #6: -anything but a card
Simon says stamps challenge: -what`s your favourite; my favourite is lace ribbon
søndag 9. desember 2012
Jul Posekort
2.søndag i advent, og på tide med litt jul her på bloggen. Dagens kort er et posekort, med plass til en hilsen inne i posen.
Har brukt brun papirpose som har fått et lag med hvit gesso. Punchet bord med Martha Stewart-punch. Vinterlige blå ark fra Pion, og God Jul-remse fra Maja Design-ark. Har griset masse med crackle-paint picket fence, for å skape snø og vinterstemning.
Sender til utfordringer hos:
Anonyme Scrappere: #56-jul,alt er lov
Scrap`a`long: #22-jul
Scrappin all over: #skisse og inspirert av julesang; "let it snow"
Deep Ocean Challenge: #40-so this is christmas
Bli med på Giveaway
Sjekk ut denne flotte Giveaway`en du kan finne på bloggen til Papirplaneten! Du kan finne 40 ark av Pion Design, i tillegg til masse stæsj. Stikk innom å trekk lodd du også! Du har mulighet frem til julaften :)
lørdag 8. desember 2012
Bursdagskort til 70 årig jubilant
Har endelig fått kjøpt meg de fine vintage-arkene fra Riddersholm. Måtte teste de ut på et bursdagskort til en 70 års-jubilant. Motivet er fra de nye klippearkene fra Pion, som har fått seg en runde i symaskinen. Pyntet med mine obligatoriske blonder og kakeserviett. Tallene er chipboard jeg kom over på Etsy.
Er med på utfordring hos:
Papirdokkende: #41-søm
Brown Sugar Challenge: #19-you have me in stitches
mandag 12. november 2012
Jul posekort
Da er det på tide å gi litt lyd av seg på bloggen igjen :) Tiden har få timer i døgnet, og ukene flyr så alt for fort. Men har da hatt litt tid til kortlaging innimellom. Har jo også fått med meg Grorudtreffet, og vært på super-flotte kurs med Finnabair!! Lar meg aldri slutte å imponeres av den dama, Fantastisk!!
Siden tiden flyr av sted for meg for tiden, kan jeg meddele at julen nærmer seg med stormskritt!! Så dermed er det på tide med litt julekort. Så dagens kort er et julekort laget av en papirpose. Har brukt papirer fra den nye juleserien til Maja Design. Utklippsbilde fra Pion Design. Kanten er punchet med MarthaStewart puncher. Pyntet med gamle kakeservietter, blonder og metall. Snøkrystallene er stanset ut med dies fra TimHoltz, og embosset med Distress Rock candy.
Blir med på utfordringer hos:
Card and Scrap: #42-Julekort
Trykkpressa: #Nov-gjennbruk og jul
Live and Love Crafts: #5-Christmas
Crafts and me challenge: #108-red
Anonyme scrappere: #54-pose/sjokoladekort
Abonner på:
Innlegg (Atom)



