torsdag 28. februar 2013

Herrekort



Nå vil jeg vise dere mitt bidrag til denne ukens utfordring i kortomania. Lykkelig kom jeg meg helt til finalen, og jammen gikk jeg ikke av med seieren denne gangen.

Oppgaven var å lage et kort med minst 10 dekorelementer. Det ble visst et kort til en mann denne gangen. Har brukt kraftkartong som bakgrunn. Har ikke brukt noe mønsterpapir på dette kortet. Kun satt sammen deler med bølgekartong,blonder,dottie-ann og div washi-tapes. Som pynt har jeg brukt masse Prima-stæsj og TimHoltz stempel og dies.

Tusen takk for alle stemmene jeg fikk!!

onsdag 20. februar 2013

Valentine kort



Mitt bidrag til andre runde i KortoMania :) Jeg var heldig, og kom meg til finalen sammen med seks andre. Hvor jeg tilslutt havnet på 4.plass. Må si meg stor-fornøyd med det!!

Utfordringen denne gangen var et valentines-kort. Ikke så fornøyd med oppgaven, men fikk nå laget min egen vri på det. Har brukt ark fra Grapic45. Frimerkestempler fra Whimsey Stamps. No1 er stanset ut med dies fra TimHoltz.

lørdag 16. februar 2013

Vintage posekort



Da er helgen i gang, og med det har jeg et vintage posekort å vise. Satt sammen av masse utklippsdeler,doily og selvfølgelig litt blonder. Sløyfe av seambindig farget med distress, og lekkert fuglebur fra Dusty Attic.



Sender inn til:

Nordsalten Hobbyklubb #1: -bursdag

Card and Scrap #49: -bruk blomster

Trykkpressa #feb: -doily/kakeserviett

fredag 15. februar 2013

Morsdagskort med Pion



Litt sent ute, men her kommer mitt morsdagskort :) Mitt første kort med "Alma`s Seewingroom",de nyeste arkene til Pion. Fantastisk flotte ark, og min nye store favoritt-serie!

Sendte det med på første runden av KortoMania på Scrapping.no. Var så heldig at jeg kom meg til finalerunden. Og havnet på en delt 3.plass etter en svæært tett finalerunde! Hjelpes hvor tett det var i toppen..

Tuuuusen takk for alle stemmene jeg fikk!!!! Kjempe-glad for alle sammen :)

mandag 4. februar 2013

Scrappet Vaskebrett




Etter å ha sett flere som har scrappet flotte vaskebrett, ville jeg også prøve meg. Var heldig å finne et norsk brett i passe størrelse. Tenkte å gi det i gave til min søster, så jeg valgte et gammelt bilde av mommo og min pappa som liten gutt.

Som bakgrunn har jeg brukt en gammel fransk regning,bølgepapp og en stor gammel kakeserviett. Pyntet med bånd og blonder, og masse blomster. Lysekronen er chipboard fra DustyAttic, som er distresset og fått et lag med Glossy Accent. Tallene er stanset ut med dies fra TimHoltz. Thickers-bokstavene og tallene har jeg malt med Crackle Accent.

Blir med på utfordring hos:

Trykkpressa #feb: kakeserviett/doily

Wild Orchid Challenge #69: anything goes

Kreativ Scrapping #2: kjærlighet





fredag 1. februar 2013

GDT hos Live&Love Craft Challenge!


For noen uker sider fikk jeg en hyggelig forespørsel fra Sandra, om jeg ville være gjestedesigner for Januar-utfordringen hos Live & Love Crafts Challenge. Sandra driver en fantastisk Live % Love Crafts, en nettbutikk med scrappe-varer med hovedvekt på vintage og shabby chic, med base i England. En skikkelig godtebutikk med andre ord!!Så den slags forespørsel måtte jeg jo takke ja til :)

Januar-utfordringen er en skisse laget av DT-medlem Tina.

Man kan delta med KUN 1 bidrag, og kombinere med max 9 andre utfordringer. Vinneren får et gavekort hos Live & Love Crafts, og hvem kan vel ikke ønske seg det :) Frist for å delta er 27.Februar

Så da håper jeg at jeg ser bidrag fra dere hos Live & Love Crafts Challenge Blog. Besøk i alle fall bloggen og se hva de andre super-flinke DT-medlemmene har tryllet fram til inspirasjon. Hiv dere med :)






fredag 18. januar 2013

Vintage card for a boy






Denne gangen har jeg laget et bursdagskort til en gutt. Har brukt ark fra Riddersholm design, samt lag med bølgepapp og gamle boksider. Stanset ut tall og telefon med TimHoltz dies, og malt de med et lag med crackle accent. Pyntet med washi-tape,dottie-ann,tag farget i kaffe,metall stæsj fra Prima og Tim Holtz. Svertet det meste med distress Walnut stain, og laget splæsjer med distress stain vintage photo.

Blir med på utfordringer hos:

Vintage Udfordring #53: skisse

Live and love Craft Challenge #7: something old (distressed vintage card)

Hjerteboden #jan: bursdag og tall

Nordsalten Hobbyklubb #68: alt er lov






søndag 6. januar 2013

My Journal-book





Denne gangen har jeg prøvd meg på ting jeg ikke kan... For de av dere som kjenner meg, så vet dere at det ikke er mange LO som har blitt produsert av meg! Men nå tenkte jeg det var på tide å prøve noe nytt ;)

I høst var jeg på 3 supre kurs med min store favoritt Finnabair på Grorudtreffet. Et av kursene var journalingsider i Finnabair-stil. Et super-spennende kurs, hvor vi lærte masse spennende.

Så da jeg var så heldig at jeg fikk Dylusions Journal-book til jul, så var det bare å kjøre på. Så dette er min aller FØRSTE side i min aller FØRSTE journal hvor jeg for aller FØRSTE gang prøver meg på en Finnabair-inspirert side :)

Det var kjempe-gøy, og det var nesten så jeg hørte Finn rope; Add more..add more..!! Så gjett om jeg skal lage flere sider. Kan ikke stoppe nå!!

Jeg har brukt ark og en del stæsj fra Prima. Masse blonder og washi-tape. Sprøyet med glimmermist Black Magic, splæsjet med Distress Stains og stemplet med div stempler fra Prima.

Blir med på utfordring hos

Trykkpressa: #januar-bruk klokker

Kreativ Scrapping: #1-noe nytt (prøver ny teknikk i ny bok)

Card and Scrap: #46-metallpynt

It`s all about vintage and beauty Challenge: #34-lace dream

The Studio Challenges: #january -New beginnings(my first LO in my New Dylusions Journalbook)

Simon says stamp challenge: #New something (my first LO in my New Dylusions Journal)






lørdag 5. januar 2013

Kort til en liten jente






Kalenderen viser nå 2013, og vi har gått inn i et nytt år. Vil derfor ønske dere alle er riktig Godt Nytt År, og takke for alle hilsninger og kommentarer jeg fikk i 2012. Jeg setter stor pris på hver og en, selv om jeg ikke er like flink til å hilse tilbake hver gang :)

Starter det nye året med et kort til en liten prinsesse. Har funnet fram igjen mine aller første favorittark fra Pion Design. Tror jeg aldri blir lei disse, men nå begynner lageret å minke dessverre..

Bysten er stanset med dies fra Tim Holtz, og fått et lag med Distress Dry Glitter Rock candy. Har fått helt dilla på dette gjennomsiktige glitteret. Det gir en super-flott effekt.

Swirldies fra Whimsey Stamp. Og alle mine favoritter til et jentete kort; kakeserviett,blonder,blomster og perler :)


Blir med på utfordring hos:

Papirdokkene: #43-jente/jentete

Scrap`a`long: #23-glitter og stas

tirsdag 25. desember 2012

Veggbilde








Da er den store dagen overstått, og jeg håper dere har hatt en fin julekveld! Med det kan jeg vise en av julegavene jeg har laget, uten å ødelegge overraskelsen om mottakeren er inne her for titte ;)

En venninne ønsket seg et scrappet bilde, og dermed tenkte jeg på denne bambus-matte jeg kjøpte fra en scrappe-butikk en stund tilbake. Dermed ble det en scrappet veggdekorasjon.

Bildet har jeg laminert for at det skal holde seg fint. Fannt fram passende ark fra BoBunny. Og pyntet med blonder,kakeserviett,bånd og blomster.

Sender bildet mitt med på utfordring hos:

Papirpikene #10: julepynt/smågaver


Trykkpressa
#des: inspirert av fargen orange