søndag 10. november 2013

Julekort papirpose



På tide å tørke litt støv av bloggen igjen. Ikke så veldig aktiv i det siste, men nå er det på tide å brette opp armene!! Det nærmer seg desember med stormskritt, og dermed må det produseres litt julekort. Dermed er det ingen overraskelse at dagens kort er et julekort!

Har laget et posekort i litt utradisjonelle julefarger, men alikevel fortsatt koselig jul over det. Har brukt dies fra TimHoltz til både julestjerner og kant. Arkene og vintage-bildet er fra Pion Design.

Blir med på utfordringer hos:

Vintage Udfordring #69: vintage jul

StampARTic #oktober: alt er lov

Live and Love Crafts Challenge #17: Christmas inspiration collage

Hjerteboden #11: jul

Nordsalten Hobbyklubb #84: Bingo (perler,mønsterark,dies)

Kort`o`Mania #96: Alt er lov så lenge det er jul

Card and Scrap #64: Lag et julekort

Julekalenderjakt hos Anma!!!



Det nærmer seg desember og juletid med stormskritt!! Og det gøyeste i adventstiden er JULEKALENDER!!!!! I år blir det julekalenderjakt hos Andrine @ Marens Landhandleri. Hopp innom bloggen deres og les mer. Du kan allerede melde deg på nå, og få ekstra muligheter til å vinne spennende premier.

onsdag 19. juni 2013

Dåpskort


Skal jammen si tiden flyr! Det har snart gått to måneder siden mitt forrige innlegg. Grunnen er rett og slett at jeg ikke har hatt tid til å lage noe som helst. Men sånn er vel sommeren for de aller fleste. Her er det i alle fall rett ut og nyte hvert solglimt som titter frem, så sannt jeg ikke er på jobb. Ferien min er fortsatt et lite stykke unna.

Har da fått laget et bestilligskort til en liten jente som skal døpes om noen dager. Det ble et posekort i brunt,offwhite og aprikos. Har ikke brukt mønsterark, kun bokside,bølgepapp,kakeserviett og masse blonder og blomster. Bannerdies fra La La Land Crafts, og punchet kanten med Martha Stewart punch.

Blir med på utfordring hos

Scrap`a`long #26: perler,perler,perler

Vintage Udfordring #62: perler og blonder

Live & Love Crafts #12: Birthstone (june-pearl)

Kreativ Scrapping #48: jubileum

onsdag 1. mai 2013

Dekorert boks og GDT



Denne måneden er jeg så heldig å være Gjestedesigner hos Vintage Udfordring, og det er en stor ære. Så glad for å bli spurt, og svarte selvfølgelig ja!!

Månedens første utfordring er å bruke maling eller gesso.

Mitt første bidrag er en dekorert eske til et brudepar, hvor de skal oppbevare alle kortene de fikk på den store dagen.

Boksen er først malt med hvit akrylmaling, for at ikke den brune farge på boksen skal skinne igjennom. Deretter kledd med mønsterpapir fra Prima. Lokket er kledd med et gammelt noteark. Alt er så malt med et tynnt lag med gesso, og kantene er malt med hvit crackle-paint.

Lokket er pyntet med kakeserviett,masse blonder,revne arkstrimler fra mønsterark og masse med blomster. Bildet er tag fra Sagen Vintage Design. Chipboard fra DustyAttic, og metallpynt fra Prima.

Blir med på utfordring hos

Card & Scrap #54: bruk doily/kakeserviett

Kort`o`Mania #85: alt er lov

Papirdokkene #47: metall

Scrappin all over #12: dikt-inspirert av Dagen i dag

tirsdag 23. april 2013

Dåpskort til gutt



Et kort til et lite dåpsbarn. Denne gangen har jeg laget et posekort, med ark fra Pion Design. Punchet kanter med Martha Stewart deep edge punch. Pyntet med blomster og kakeserviett. Baksiden har jeg stemplet et lite dikt.

Blir med på utfordringer hos:

Scrapomania #3: blomster

Bikuben: baby

Nordsalten Hobbyklubb #72: festlige begivenheter

mandag 22. april 2013

Papirdesign Blogghopp

PAPIRDESIGN HAR BLOGGHOPP!!!



Alt dette kan du vinne, i tillegg til premier hos DT-bloggene. Så hopp innom Papirdesign, og se hva du må gjøre for å bli med i vei!!

søndag 21. april 2013

Konfirmantkort til gutt







Scrappetreff i helgen og nye dies fra Tim Holtz, resulterte i et konfirmasjonskort til gutt :)

Har laget et posekort svertet med Distress Walnut Stain. Har ikke brukt mønsterark, kun remser av washi tape,bølgepapp og gammel bokside. Matten bak bildet er stanset med TH postage stamp-dies. Pyntet med gamle frimerker,billetter og TH-stæsj. Klokken er TH Pocket watch, farget med Distress Stain. Kortet inni er bølgepapp. Stanset bord med TH Torn notebook dies. Og skriveområdet er TH dies Pocket watch.

Blir med på utfordring hos:

Scrap`a`long #26: konfirmasjon

Card and Scrap #53: bruk dies

Hjerteboden #4: konfirmasjon

Kreativ Scrapping #4: konfirmasjon

Vintage Udfordring #58: bruk vintage Photo





søndag 14. april 2013

Dåpskort



Denne gangen har jeg laget et posekort med de nye arkene til Maja Design. Disse ble testet ut på et dåpskort til en liten gutt. Pyntet med masse blonder og snurrer. Måtte samtidig teste ut min nye Clipboard-dies fra Tim Holtz. Punchet ut med grungeboard, og sprøyet med blå glimmermist.

Blir med på utfordringer hos

Nordsalten Hobbyklubb #71: bruk utstansere (punch/dies)

Kort`o`Mania #83: vintage

Papirdokkene #46: alt er lov

Scraphaugen #april: mist/maling

Cards Galore Challenge blog #april: vintage

By the Cute and Gurly Challenges #april: vintage





fredag 12. april 2013

Vintage PinUp girl



På vårens Bygdescrapp fikk jeg en utfordring av Elisabeth Skrap:plassen. Den gikk ut på å bruke en 50`s Pin-up jente fra Digital By Janet. Dette var fargesterke bilder og "frekke" motiver, som ikke var helt i min gate. Men kjempe-gøy med utfordringer. Elisabeth var snill, og lot meg velge bilde selv. Og dette ble mitt resultat, med litt vintage preg over det hele selvfølgelig :)

Jeg har laget kortet med en papirpose. Stanset bord med Martha Stewart punch. Droppet mønsterark, og har isteden brukt Bingobrett fra Jenni Bowlin, bølgepapp og kakeserviett. Pyntet med chipboard fra Scrapiniec,snurrer fra Kort og Godt og div blomster,charms og twin-tråd.


Whimsey Stamps Challenge #58: Pretty in Pink

Divas by design : Flowers

Scrappaloss #april: vintage

mandag 8. april 2013

Vintage bokside



En ny side i den flotte journal-boken jeg fikk til jul. Denne gangen har jeg griset masse med te, og laget splæsjer med te-poser. Bildet er av min bestemor og pappa.

Det ble en skikkelig vintage side, med all den pyntet jeg elsker og forbinder med vintage. Har laget en lag på lag med papirpose,boksider,blonder og kakeservietter. Chipboard fra Scrapinec og DustyAttic. Brukt masse gamle billetter,knapper og frimerker. Stemplet rundt på siden med stempler fra Prima.



Blir med på utfordringer hos

Live and Love Crafts #10: Bingo -Horizontal; Lace,Doily,Metal

Kreative Verden #1: Alt er lov

Papirdokkene #46: Alt er lov