Helgens prosjekt hos meg, har vært et kort til gutt, laget på en gråpapir-pose.
Sjeldent at jeg lager noe i blått, så denne gangen rotet jeg fram ark fra kolleksjonen "Til Far" fra Pion Design. Kjempe-fine farge til gråpapir og kartong! Med litt bølgepapp.tags og ett gammelt postkort ble det litt gutte-stil over det hele. Stjernene er stanset ut med dies fra Tim Holtz. Og metallpynten er fra Ingvild Bolme sine kule serie for Prima. Rundt omkring på kortet og pynten har jeg griset litt med Gesso-maling, for å skape en litt rustikk og gammel effekt.
Baksiden er pyntet i samme stil som framsiden, med et lite skrivefelt til en personlig hilsen.
Blir med på utfordring hos:
Vintage Udfordring #75: maling,sprøy eller mist; brukt gesso
Kort`o`Mania #103: puch eller dies; stjernedies fra Tim Holtz
Scrappin`all over #20: alt er lov
Card and scrap #70; hipp hurra-feiring; bursdag
søndag 16. februar 2014
søndag 9. februar 2014
Morsdag
Årets morsdagskort med de nyeste arkene fra Pion Design.
Blir med på utfordring hos:
Vintage Udfordring #74: blonder/bånd og 2 knapper
Trykkpressa #februar: hjerter
Kreative Verden #februar: hjerter
Cherish this-memories for life #6: blonder/bånd
Kreativ Scrapping #2: hjerter
Hjerteboden #2: til noen du er glad i + hjerter
Nordsalten hobbyklubb #89: søm og morsdag
Kort`o`mania #101: blonder/bånd
Card & Scrap #69:bruk stempel
Blir med på utfordring hos:
Vintage Udfordring #74: blonder/bånd og 2 knapper
Trykkpressa #februar: hjerter
Kreative Verden #februar: hjerter
Cherish this-memories for life #6: blonder/bånd
Kreativ Scrapping #2: hjerter
Hjerteboden #2: til noen du er glad i + hjerter
Nordsalten hobbyklubb #89: søm og morsdag
Kort`o`mania #101: blonder/bånd
Card & Scrap #69:bruk stempel
torsdag 6. februar 2014
Dyan Reaveley på Bikuben
I slutten av November var jeg på kurs med Dyan Reaveley på Bikuben. Det var to dager med klin og klæsj, sprut og sprøy. Slett ikke noe for den som var redd for å bli grisete!!
Selv om Dyan driver med en helt annen stil enn hva jeg har, synes jeg arbeidene hennes er utrolig fasinerende og rå-kule! Derfor tok jeg sjansen på å hive meg med på ett par kurs, når dama først var i Norge. Det var kjempe-moro, og ikke minst lærerikt. Gøy å se hvordan hun bygger opp sidene, og prøve ulike teknikker jeg aldri før har prøvd meg på.
Bildene er fra boken til Dyan. Hva jeg laget på kursene egner seg ikke helt for offentligheten..hihi.. Men skulle hun snuble seg over til Norge igjen, så tar jeg gjerne ett kurs eller to til :)
Her er en link dersom du vil se flere bilder av hva vi holdt på med på Bikuben i november.
Selv om Dyan driver med en helt annen stil enn hva jeg har, synes jeg arbeidene hennes er utrolig fasinerende og rå-kule! Derfor tok jeg sjansen på å hive meg med på ett par kurs, når dama først var i Norge. Det var kjempe-moro, og ikke minst lærerikt. Gøy å se hvordan hun bygger opp sidene, og prøve ulike teknikker jeg aldri før har prøvd meg på.
Bildene er fra boken til Dyan. Hva jeg laget på kursene egner seg ikke helt for offentligheten..hihi.. Men skulle hun snuble seg over til Norge igjen, så tar jeg gjerne ett kurs eller to til :)
Her er en link dersom du vil se flere bilder av hva vi holdt på med på Bikuben i november.
søndag 2. februar 2014
Pyntet vaskebrett..igjen..!
Nå har det gått fryktelig lang tid siden sist... På tide å gi noen livstegn fra meg igjen :) Har ikke vært så produktiv i det siste, men vi har nå gått inn i ett nytt år med nye muligheter!!
I dag vil jeg vise frem ett gammelt vaskebrett jeg har jobbet med. Etter å ha prøvd meg på dette før, med stor inspirasjon fra "Filharmonica", var det kjempe-moro å prøve meg på nytt. Selv om bildet er nytt denne gangen, måtte det bli litt vintage-vri over det uansett :)
Papirene er fra BoBunny og Prima. Pyntet med gammel serviett, blonde og chipboard fra Dusty Attic. Div pynt fra TimHoltz og Prima, og selvfølgelig masse blomster!
Prøver meg på utfordringer hos:
Scrappin`all over #20: Alt er lov
Live and Love Crafts #20: Love n`Lace
Kort o Mania #101: Blonder og bånd
Cherish This-Memories for life #6: blonde/bord
I dag vil jeg vise frem ett gammelt vaskebrett jeg har jobbet med. Etter å ha prøvd meg på dette før, med stor inspirasjon fra "Filharmonica", var det kjempe-moro å prøve meg på nytt. Selv om bildet er nytt denne gangen, måtte det bli litt vintage-vri over det uansett :)
Papirene er fra BoBunny og Prima. Pyntet med gammel serviett, blonde og chipboard fra Dusty Attic. Div pynt fra TimHoltz og Prima, og selvfølgelig masse blomster!
Prøver meg på utfordringer hos:
Scrappin`all over #20: Alt er lov
Live and Love Crafts #20: Love n`Lace
Kort o Mania #101: Blonder og bånd
Cherish This-Memories for life #6: blonde/bord
søndag 10. november 2013
Julekort papirpose
På tide å tørke litt støv av bloggen igjen. Ikke så veldig aktiv i det siste, men nå er det på tide å brette opp armene!! Det nærmer seg desember med stormskritt, og dermed må det produseres litt julekort. Dermed er det ingen overraskelse at dagens kort er et julekort!
Har laget et posekort i litt utradisjonelle julefarger, men alikevel fortsatt koselig jul over det. Har brukt dies fra TimHoltz til både julestjerner og kant. Arkene og vintage-bildet er fra Pion Design.
Blir med på utfordringer hos:
Vintage Udfordring #69: vintage jul
StampARTic #oktober: alt er lov
Live and Love Crafts Challenge #17: Christmas inspiration collage
Hjerteboden #11: jul
Nordsalten Hobbyklubb #84: Bingo (perler,mønsterark,dies)
Kort`o`Mania #96: Alt er lov så lenge det er jul
Card and Scrap #64: Lag et julekort
Julekalenderjakt hos Anma!!!

Det nærmer seg desember og juletid med stormskritt!! Og det gøyeste i adventstiden er JULEKALENDER!!!!! I år blir det julekalenderjakt hos Andrine @ Marens Landhandleri. Hopp innom bloggen deres og les mer. Du kan allerede melde deg på nå, og få ekstra muligheter til å vinne spennende premier.
onsdag 19. juni 2013
Dåpskort
Skal jammen si tiden flyr! Det har snart gått to måneder siden mitt forrige innlegg. Grunnen er rett og slett at jeg ikke har hatt tid til å lage noe som helst. Men sånn er vel sommeren for de aller fleste. Her er det i alle fall rett ut og nyte hvert solglimt som titter frem, så sannt jeg ikke er på jobb. Ferien min er fortsatt et lite stykke unna.
Har da fått laget et bestilligskort til en liten jente som skal døpes om noen dager. Det ble et posekort i brunt,offwhite og aprikos. Har ikke brukt mønsterark, kun bokside,bølgepapp,kakeserviett og masse blonder og blomster. Bannerdies fra La La Land Crafts, og punchet kanten med Martha Stewart punch.
Blir med på utfordring hos
Scrap`a`long #26: perler,perler,perler
Vintage Udfordring #62: perler og blonder
Live & Love Crafts #12: Birthstone (june-pearl)
Kreativ Scrapping #48: jubileum
onsdag 1. mai 2013
Dekorert boks og GDT
Denne måneden er jeg så heldig å være Gjestedesigner hos Vintage Udfordring, og det er en stor ære. Så glad for å bli spurt, og svarte selvfølgelig ja!!
Månedens første utfordring er å bruke maling eller gesso.
Mitt første bidrag er en dekorert eske til et brudepar, hvor de skal oppbevare alle kortene de fikk på den store dagen.
Boksen er først malt med hvit akrylmaling, for at ikke den brune farge på boksen skal skinne igjennom. Deretter kledd med mønsterpapir fra Prima. Lokket er kledd med et gammelt noteark. Alt er så malt med et tynnt lag med gesso, og kantene er malt med hvit crackle-paint.
Lokket er pyntet med kakeserviett,masse blonder,revne arkstrimler fra mønsterark og masse med blomster. Bildet er tag fra Sagen Vintage Design. Chipboard fra DustyAttic, og metallpynt fra Prima.
Blir med på utfordring hos
Card & Scrap #54: bruk doily/kakeserviett
Kort`o`Mania #85: alt er lov
Papirdokkene #47: metall
Scrappin all over #12: dikt-inspirert av Dagen i dag
Etiketter:
Bryllup,
Chabby chic,
Eske,
Gjestedesigner
tirsdag 23. april 2013
Dåpskort til gutt
Et kort til et lite dåpsbarn. Denne gangen har jeg laget et posekort, med ark fra Pion Design. Punchet kanter med Martha Stewart deep edge punch. Pyntet med blomster og kakeserviett. Baksiden har jeg stemplet et lite dikt.
Blir med på utfordringer hos:
Scrapomania #3: blomster
Bikuben: baby
Nordsalten Hobbyklubb #72: festlige begivenheter
mandag 22. april 2013
Papirdesign Blogghopp
PAPIRDESIGN HAR BLOGGHOPP!!!

Alt dette kan du vinne, i tillegg til premier hos DT-bloggene. Så hopp innom Papirdesign, og se hva du må gjøre for å bli med i vei!!

Alt dette kan du vinne, i tillegg til premier hos DT-bloggene. Så hopp innom Papirdesign, og se hva du må gjøre for å bli med i vei!!
Abonner på:
Innlegg (Atom)