mandag 2. februar 2015

ATC Card

Ett Trykk feirer 10-årsjubileum! I den anledning har de satt i gang et ras av utfordringer. Dagens utfordring var å lage et ATC-kort, og det måtte jeg jo prøve meg på. For den som ikke vet hva ATC står for, betyr det Artist Trading Card. Som er minikort på 6,4 x 8,9cm, hvor tanken bak var å bytte bort med andre, og samle kort.

Da jeg startet med scrapping, var ikke ATC på "moten" lenger, så dette har jeg aldri prøvd meg på. Men tenkte jeg fikk sette sammen det jeg liker best. Et vintage.bilde,blonder,bokside og litt blomster. Og vips et lite mini gratulasjons-kort :)




Insprert av Trykkpressa til andre måter å bruke ATC-kortet på, festet jeg det på en mini papirpose med en tag oppi til å skrive en hlsen. Ett supert lite kort til en blomsterhilsen til en jubilant!










Deltar på:

Ett Trykk: #1 -ATC card

Nordsalten Hobbyklubb #110: til kvinnen


søndag 1. februar 2015

DT-Vintage Udfordring #95

Nå er vi igang med en ny oppgave hos Vintage Udfordring. Denne gangen lyder utfordringen

"Love is in the air"-Valentine



Mitt inspirasjonsbidrag denne gangen er helt uten bilde eller stempler. Gøy å prøve meg på en annen vri enn det jeg pleier å lage. Her har jeg brukt nydelige ark fra Kaisercraft. Teksten er skrevet ut på skriver. Ellers er det brukt ulike blonder, og masse blomster :)




Teksten på baksiden er stempel fra Kort og Godt.

Blir med på utfordring hos:

Card & Scrap #90: bruk blomster



fredag 9. januar 2015

Bursdagskort med Grapic45








Godt å være ferdig med jula, og julekort. Da kan man stå litt friere i hva man ønsker å lage. Denne gangen ble det et fødselsdagskort med ark fra Grapic45. Fargene passet så godt til bildet. Pyntet med mitt favorittprodukt, som ikke overraskende er blonde!! Poststempler fra Kort og Godt, og hengelås-charms fra KortHobby. Teksten har jeg funnet på nett, og skrevet ut på skriver.


Blir med på utfordring hos:

KortHobby #Jan: Alt er lov med charms fra KortHobby (hengelys nederst ved den store blomsten)

Kreativ Scrapping #1: Anything Goes

Scrappelyst #Jan: fødselsdagskort

Card & Scrap: #88: bruk stempel (stempel fra KortogGodt)

torsdag 1. januar 2015

Posekort -DT Vintage Udfordring #93

Da er det den første dagen i det nye året!! Håper alle har hatt en strålende feiring, og er klare for nye utfordringer :)

Vi i Vintage Udfordring er allerede klar med årets første oppgave! Udfordring 93 er følgende:

Frame It/Ram det inn

Vi ønsker altså å se rammer på ditt prosjekt. Enten du ønsker å ramme inn bilde, eller selve kortet. Hvordan du løser oppgaven er opp til deg :)

Dette er mitt inspirasjonsbidrag, et posekort. Jeg har rammet inn utklippsbilde fra Pion, med chipboard-ramme fra Dusty Attic. Arkene er fra herreserien til Pion Design :) Punchet tag-kortet med bordpunch fra Martha Stewart. "PostCard"-taggen er stempel fra Magnolia.

Gleder meg til å se ditt bidrag, og ønsker alle ett Riktig Godt Nytt Åt!!




Blir med på utfordring hos:

Card &Scrap #88: bruk stempel

StampArtic #Des: vinter

mandag 22. desember 2014

Julekort


Det nærmer seg julaften, og siste innspurt på årets julekort. Det ble et blått,grått og hvitt kort, med de flotte papirene til Maja Design. Bilde er fra klippeark fra Kort og Godt. Og selvfølgelig pyntet med blonder,blomster og snøkrystaller. Vil med dette ønske alle der ute en 
Riktig God Jul og ett strålende Godt Nytt År!!





Blir med på utfordringer hos:

Hjerteboden: #des:jul

Sketchy Colors #238: grå/hvit/blå


Card and Scrap #87: jul/nyttår



mandag 15. desember 2014

Julekort med tekst

Jammen har jeg ikke gravet meg til bunns i julearkene, og dratt opp litt rødt. Er ikke så glad i røde ark, men disse har tydeligvis sluppet gjennom nåløyet for noen år siden. Denne gangen har jeg laget ett kort uten utklippsbilde, og isteden brukt stempel. Flott det også!






Blir med på utfordringer hos:

Papirlosjen #Jul

Scrappelyst #Des: rød

Card and Scrap #87: jul/nyttår

Hjerteboden #des: jul

mandag 1. desember 2014

Julekort-DT Vintage udfordring #92


Nok et julekort i min favoritt julefarge, blå! Denne gangen har jeg brukt flotte vinterark fra Maja Design.Vintagebilde er fra klippeark fra Kort og Godt. Snøkrystaller stanset med dies fra Magnolia Doohickeys. God Jul stanset med dies fra Kaboks. Blondepynt fra Prima, og stempel fra Norsk stempelblad.






Dette er mitt inspirasjonsbidrag til desember utfordringen hos Vintage Udfordring. Utfordringen denne gangen er ikke helt uventet JUL. Denne gangen går utfordringen over hele desember, så du har god tid på å lage et vintage prosjekt. Frist for å delta er 28.Desember.

Blir med på utfordringer hos

Scandinavian Paperfun #nov/des  julebidrag

Papirlosjen #nov metall

Papirdokkene #65: Bingo; perler,blonde og glitter

Cherish this memories for life #Christmas Cheers#3: anything Christmas

Card and Scrap #87: jul eller nyttår

lørdag 22. november 2014

Julekort på papirpose

 Det nærmer seg Desember, og tiden for julekort. Mitt første kort er laget på en papirpose. Jeg synes det er vanskelig å scrappe fargen julerød, så min nye favoritt-farge for julekort har blitt blå. Og heldigvis fines det masse flotte juleark i alle slags farger nå. Denne gangen har jeg brukt årets julekolleksjon fra Pion Design. Pyntet med lekker snøkrystaller stanset ut med dies fra Magnolia Doohickeys, og God Jul dies fra Kaboks. Stempel fra Norsk stempelglede, og Kort og Godt.
 
 

 



 
Blir med på utfordringer hos
 
Papirdukkene   #64 -jul, blå og brun
 
Live and Love Crafts Challenge #29  favorite Christmas color combo (blue,white and Brown)
 
Kreativ Scrapping  #11  jul/snø
 
Kort o Mania  #119  jul
 
Card and scrap  #86  julekort
 
Scandinavian Paperfun   #nov/des  julebidrag
 
Papirlosjen  #nov  metall
 
 
 
 
 
 



lørdag 1. november 2014

Vintage Udfordring #90

Månedens første utfordring hos Vintage Udfordring ligger nå ute på bloggen! Oppgaven denne gangen er BLONDER. Du kan delta med alle typer prosjekter, bare du holder deg til Vintage.

Blonder er min favoritt, så jeg gleder meg til å se bidrag!! Fristen til å levere er 13.november

Mitt inspirasjonsbidrag er ett posekort. Pyntet med gamle boksider,kakeserviett,bølgepapp,blomster og selvfølgelig blonder!


onsdag 1. oktober 2014

Vintage Udfordring #88

Da er Vintage Udfordring ute med en ny utfordring til dere! Oppgaven denne gangen er

 Lag et bursdagskort uten blomster.

 
Bidraget må leveres innen 13.sept, og husk at det må være Vintage-stil for å kunne delta!
 
Til inspirasjon har jeg laget et bursdagskort til mann. Kortet er laget på en papirpose, og med ark fra Pion Design. Stilig med revne boksider,tags,bølgepapp og chipboard. Alt er svertet med distress. Denne runden er vi så heldig å ha med oss KortHobby som sponsor, så all den stilige charmsen finner du på nettsiden deres.
 
Gleder meg til se masse flotte bidrag fra dere!